fredag 27 december 2013

God Fortsättning!

Hej där!

Hoppas att ni alla har haft en bra jul! Det har vi haft! Några lugna och sköna dagar med våra vuxna barn och våra två katter:) Och visst blev det en gran även i år:) En liten gran utan överdådigt pynt, bara en ljusslinga, strutar av notpapper, antika kort och lite julkulor i fattigmanssilver.

Nu närmast blir det ett par hektiska dagar i min webshop! Mellandagsrean har nämligen börjat! Fullt sjå men det är såklart roligt också:) Särskilt nu när jag har allt samlat och lätt överskådligt i min lilla lagerlokal i källaren!

Snart hägrar nyår också och då vill man ju försöka fixa lite extra mys med en tjock guldkant runt om! God mat och bubbel är ju ett måste! Funderar på vad man ska hitta på i år...Den gamla franska menyn bland dagens bilder är från ett franskt hotel,  anno 1921 - samma decenium då vårt hus byggdes! Kanske hittar jag något smarrigt i denna meny till  årets nyårsafton? Eller kanske inte...

Ha en riktigt god fortsättning på 2013!



Julgran anno 2013



Spegel dekorerad med ljusslinga och en
bordsdekoration i guld med kristaller lyser upp ett mörkt hörn

Fransk meny anno 1921 tillsammans med några antika
pepparkaksformar i bleckplåt!

Julbordsdekoration...



Julgranspynt från Österrike...Precis i min stil!

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilka underbara bilder från ditt fina hem
Önskar dej också en fin fortsättning,

Kramar Kathrine

FruFröjd sa...

Vackert julhem:)
Kram
Susanna

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! God fortsättning!
Fint du julpyntat!
Kram Anna